• Abonare la noutăţi
        

    vezi mai mult

    Declarația de Unire cu Țara-Mamă România, votată în cadrul Congresului V al PL
    05.12.2018     
    Rezoluțiile adoptate de Congresul V al PL
    04.12.2018     
    Raportul de activitate al președintelui Mihai Ghimpu, dezbătut la Congresul V al PL
    03.12.2018     
  • Prima    /   Presa    /   Știri  /  Nu ne respectă: Binomul Plahotniuc–Dodon vrea să-i amăgească pe chișinăuieni cu trucuri americane expirate

    Nu ne respectă: Binomul Plahotniuc–Dodon vrea să-i amăgească pe chișinăuieni cu trucuri americane expirate

    31.03.2018  

    În Chișinău au apărut panouri cu afișe așa-zis „misterioase”, care, în mod evident, sunt electorale, deși nu pomenesc numele niciunuia dintre candidații la funcția de primar, ci conțin doar lozinca scrisă în limbile română și rusă: „Vai de orașul nostru…Cine îl poate salva? Бедный наш город…кто его спасет?”.

    Acest gest, indiferent din partea cui este, reprezintă o insultă la adresa inteligenței moldovenilor. Procedeul în publicitate se numește „teasing” și urmărește să stârnească interesul, curiozitatea publicului față de un eveniment, necunoscut în prezent, dar care urmează a se petrece în viitor. Autorii acestei campanii electorale ilegale, declanșată înainte de termenul prevăzut de lege, au copiat pur și simplu un vechi truc american inventat de o firmă de publicitate în anul 1913.

    Campania de lansare a țigaretelor  americane „Camels” (Cămile)  la începutul secolului trecut a fost una dintre cele reușite din istoria publicității. După cum se vede mai sus, s-a pus mai întâi afișe cu o cămilă și cuvântul „Camels”. Apoi s-a pus același afiș dar cu cuvintele „The camels are coming/Vin cămilele”, o reclamă care a trezit interesul fermierilor americani, care nu mai văzuseră cămile în viața lor și chiar credeau că e posibil ca niște cămile adevărate, venite nu se știe de unde, să le invadeze orășelele. Ultima etapă, denumită de publicitari „descoperirea teasingului”, a fost afișul din dreapta, care dezvăluia că sunt țigări, informa despre preț și altele.

    Timp de câteva săptămâni s-a vorbit că mii de cămile vor năvăli prin câmpiile și orășelele din Texas sau Oklahoma. Fermierii americani, fie nedumeriți, fie chiar speriați, discutau despre asta, iar interesul publicului devenise maxim înainte de momentul „descoperirii teasingului”, anume atunci când a apărut al treilea rând de afișe, care făceau deschis reclamă la noua marcă de țigări „Camels”.

    Așa și la noi. Escrocii politici și politehnologii fără scrupule plătiți de ei, s-au gândit să-i prostească pe moldoveni cu o șmecherie americană „fumată” cu peste 100 de ani în urmă. Dânșii cred că va merge și la noi. Anume au pus primul rând de afișe cu gândul că toți chișinăuienii vor sta cu sufletul la gură să vadă cine va fi salvatorul, „Kto ih spasiot?”, că tot este afișul scris în ambele limbi. Și ce să vezi, la sfârșit va veni  al doilea rând de afișe, cu „descoperirea teasingului”, care prezintă “Salvatorul Chișinăului”, vreun politician cu ceafă groasă care va rânji la trecători de la înălțimea afișului, așa cum o face și în viața reală, de la înălțimea funcției care îi permite să ne fure și să ne disprețuiască. Speranța burduhosului de pe afișe și a politehnologilor săi plătiți cu ruble multe este ca apoi chișinăuienii să vină cu toții și să voteze „Salvatorul” în funcția de primar al Chișinăului.

    Trucul expirat cu teasingul a mai fost folosit de Dodon, pe atunci candidat al PCRM la alegerile din 2011 pentru funcția de primar al Chișinăului, cu rezultatul cunoscut, Dodon pierzând în fața lui Dorin Chirtoacă. Atunci Chișinăul a fost umplut cu “panouri misterioase”. Politehnologii lui Dodon aduși din Rusia credeau că teasingul va funcționa, iar chișinăuienii vor sta cu răsuflarea tăiată să afle  „în curând” cum spunea teasingul, care sau cine ar fi “Soluția” pentru viitorul Moldovei.

    Cineva spunea că definiția perfecta a nebuniei este a face de mai multe ori același lucru, sperând ca de fiecare dată să obțină un rezultat diferit.

    Singura mică deosebire dintre nebunia comunistă/socialistă din 2011 și cea din 2018 este că atunci politehnologii încercau să vândă  chișinăuienilor „Soluția” , în prezent teasingul lor este cu „Salvatorul”. Dacă chișinăuienii nu s-au lăsat amăgiți în 2011 de către acești hâtri, atunci nu se vor lăsa nici în 2018. Eu am mare încredere în locuitorii capitalei.

    Trucul expirat al lui Dodon: Teasing la alegerile locale din Chișinău, în anul 2011

    Din păcate, pentru mulți politicieni, în Republica Moldova democrația, voința oamenilor, votul popular nu contează. Majoritatea politicienilor nu reprezintă pe nimeni și nu ajung sus prin votul oamenilor pe care pretind că îi reprezintă, ci prin aranjamente pe sub masă.

    Oamenii trăiesc greu, cu salarii mici și prețuri mari, cu o calitate a vieții foarte joasă. Mai rău decât aceste greutăți ale vieții este că oamenii nu au speranță și nu văd cum va arăta viitorul. Oare am născut și am crescut frumoșii noștri copii doar ca să îi vedem plecați în Italia sau în alte țări și să vorbim cu ei pe Skype?

    Politicienii oligarhici nu vin cinstit în fața chișinăuienilor să le spună ce intenții au cu primăria, ce soluții au, ce proiecte. În schimb merg cu trucuri și șmecherii electorale ca să înșele oamenii. De 27 de ani lucrurile merg așa în Republica Moldova, numai cu minciuni și înșelătorie iar voința oamenilor nu a contat. Și iată că am ajuns rău de tot.

    Acești politicieni spun că sunt cinstiți și că ne vor respecta atunci când vor ocupa funcțiile după alegeri. Cum să credem noi asemenea baliverne când încă din campania electorală se arată necinstiți, dar și lipsiți de respect față de noi, dacă ne consideră atât de nepregătiți, încât dânșii cred că ne vor fura votul cu șmecherii americane vechi de 100 de ani? Democrația nu este o vorbă în vânt. Pentru că nu avem democrație și poporul nu e lăsat să hotărască prin vot ne merge rău.

    Ei se socotesc stăpânii și nu le pasă de oameni. Doar la alegeri le este frică de noi. Să le fie frică! Poporul se ridică!

    La alegerile din 20 mai să mergem cu toții la vot și să îi plesnim peste nas cu ștampila de votare. Acum avem ocazia. Să le arătăm că anume dânșii sunt nătărăi, dacă au crezut că ne pot amăgi pe noi ca pe niște copii!

    Eu le promit oamenilor că în campania mea electorală asemenea lucruri scornite de politehnologi plătiți din gros cu rublă murdară, nu vor vedea.

    Am un proiect și o viziune pentru Chișinău.

    Mă voi prezenta cu sinceritate în fața oamenilor cu planul meu pentru a le face o viață mai bună și îi voi ruga respectuos să mă voteze cu încredere.

    Sursa: Valeriu Munteanu

    Comentarii Adaugă comentariu
    Nume, Prenume *:
    E-mail:
    Comentariu * caractere rămase
Sediu Central: mun. Chisinau, str. Nicolae Iorga 15
© 2018 Partidul Liberal. Toate Drepturile Rezervate.
 Total vizitatori: 3730361  | ieri: 1140 |  azi: 383 |  online: 21     RSS     Widget Informer
Tel.: +(373 22) 22 83 26, 23-26-89, 24-35-69, 22-80-97
Fax: +(373 22) 22-80-97